domingo, 27 de mayo de 2007

WebQuest o cacera del tressor???


He estat experimentant per la xarxa i informant-me d'aquestes dos cosetes i no se, vaig a donar la meva opinió sobre el que més m'ha agradat. Però primerament m'agradaria dir que haguera volgut practicar aquestes dos estrategies didàctiques en la carrera, no se, l'any passat els alumnes d'ed. física van fer una webquest i no se pense que nosaltres també haguerem pogut fer-ho, més que res perquè sempre ens estem queixant de que en la pràctica és on majoritariament aprenem i no amb conceptes teorics. Jo compte que aquest assignatura haguera hagut de ser més llarga i aprofundir millor de manera pràctica en aquests aspectes.


A vore, la webquest a fi i al cap és una cerca assistida igual que la cacera del tressor. La Webquest és com si fora un projecte de treball, la finalitat és que els infnants adquirisquen coneixments i els ineren amb els qeu ja posseeixen, a més s'han de coordinar amb els altres companys i companyes per elaborar un producte.


Els passos que s'han de seguir són els següents


  • primerament el que s'ha de fer és triar un tema per a treballar, es pot triar qualsevol tema, he vist webquests des d'esports, poemes, fins arqueologia... però el que seria convenient és que estigueren relacionats amb algun aspecte del currículum.
  • s'han de crear algunes tasques com recopilar informació, organitzar-la, estimular la creativitat, elaborar hipotesis,...
  • després s'ha de crear la pàgina web, en la xarxa ja hi ha unes plantilles establertes que sols es fa que editar el contingut i açò facilita la feina
  • l'avaluació consisteix en saber si els infants aconsegueixen el que es proposen aleshores açò es pot fer amb rubriques on hi ha unes descripcions que guien els processos dels estudiants, alseshores aquests ja tenen una idea de què valorarà el professor-a
  • després està el procés que consisteix en dissenyar andamiatges, és a dir, ajudes per tal d'aconseguir nous coneixements.
  • el professorat també ha de desenvolupar una webquest per tal de publicar-la en intnernet per tal que si algu vol tindre una idea, doncs ajudar-li i a més també assenyala altres aspectes de les dels infants com els estandards curriculars i altres

Hi ha unes pàgines web que són molt interessants i t'ajuden tant a fer webquest com caceres del tressor.

www.xtec.es/~agimeno5/webquest/trobadors/

www.guizeb.com/webquest/arqueologia,

www.quia.com/sh/41433.html,

www.aula21.net/cazas/ejemplos.htm

La cacera del tressor és una activitat didàctica molt senzilla on els alumnes busquen en pàgines web seleccionades la resposta a una serie de preguntes i al final hi ha una gran pregunta on la resposta no apareix en les pàgines web allí han de demostrar allò que han aprés durant la cacera. També es pot fer de qualsevol tema jo n'he vist de contes, de la oreja de van gogh, de hitler,... del tema que es vulga.

L'esturctura és la següent:

  • tito
  • instruccions
  • introducció
  • preguntes
  • la gran pregutna
  • recursos d'internet

Jo considere que són dos activitats molt semblants, ja que els dos promouen l'adquisició de coneixements sobre un tema determinat, ajuden a dominar un poc més internet, milloren les competències en lectura i comprensió de textos. Es fa un aprenentatge cooperatiu, principalment en la webquest però també es pot realitzar en grup la cacera del tresor. A més a més també està el fet de la motivació i l'autenticitat en tant que son activitats interessants i diferents a les que solen realitzar.


El que jo veig es que totes les pàgines que he trobat, continuare buscant, però les que he vist fins ara jo aquestes caceres i webquest les realitzaria en primaria, des del primer cicle fins a batxillerat. I hi ha moltes que m'han agradat i estic segura que les vaig a utilitzar quan estiga amb alumnes de primaria però clar, veig que per a infantil hi ha poca cosa o jo no ho trobe i no crec que ho realitzaria. Per aquest motiu també pense que m'haguera agradat practicar-ho en la carrera i no se, que m'ensenyaren a poder-ho aplicar en infantil, però clar com moltes coses, ens haurem d'espavilar nosaltres i buscar-nos la vida, que tampoc està mal. No estic dient que el professorat ho estiga realitzant malametn, sols dir que si haguerem tingut més hores de classes, tot l'any o durant els 3 anys de la carrera veig que haguerm pogut aprendre moltes coses més de les ntic ja que açò si que serà un aspecte important en la nostra vida en l'aula.


1 comentario:

Salva Belenguer Dolç dijo...

Ei, som Salva i Teresa, des de Formentera. Bé, jo sóc Salva. Estic fent un curs a distància de webquest per internet i, en posar webquest trobadors a google, m'ha eixit el teu blog. I la veritat és que la webquest de trobadors està molt bé, encara que com que ja té uns pocs anys, alguns enllaços no existeixen. Aprofitem per saludar-te. Per cert, el blog ens ha agradat molt. Adéu!