martes, 15 de mayo de 2007

Em mola el software lliure

Jo no coneixia massa sobre el software lliure, tenia alguna noció com per exemple que no és el mateix Internet explorer que mozila o que per a alguns programes s'ha de pagar per utilitzar-los i per a uns altres no. Aleshores aixi anava jo per la vida, fins que em vaig llegir els articles de l'aula virtual i el professor en classe ens va explicar de que anava aquest rotllo. I.... wala!! com si se m'hagueren obert els ulls, en serio, estava bocavadada i super interessada sobre aquest tema. Resulta que el software lliure és un estil de vida, és a dir, un rotllo, una manera d'entendre les coses diferent, una actitud al fi i al cap. I açò consisteix en que a la gent que utilitza aquest rotllo el que els interessa no és guanyar diners i beneficiar-se el mes possible a costa dels altres sinó crear coses i fer programes i mil històries més per tal que tots es beneficien. Em mola molt aquesta manera d'entendre les coses i és molt més justa que el software propietari.
Quan ens ho anava explicant jo m'anava fent el simil de treballar per projectes i treballar per llibres, per exemple ja que amb els llibres (software propietari) has de pagar per obtindre'l i ja hi ha unes coses establertes i impreses que tu no pots canviar, a més no ho pots utilitzar sense el seu permis, ni fer fotocopies ni res de res, t'has de cenyir i limitar al que hi ha i xim pum!!. En canvi treballar per projectes (software lliure) es va creant el propi aprenentatge i sempre s'està obert a qualsevol possiblitat tant per part dels alumnes com dels altres companys i per tant es pot modificar per millorar. A més és gratis ja que un mateix juntament amb els alumnes es va creant el projecte.
A mi m'agrada molt, a més jo pense que s'ofereixen moltes més possiblitats i és el que deia abans i comentavem en classe que és una actitud de col·laboració, cooperació entre tots els que participen per canviar o modificar alguna cosa per millorar, solidaritat, no se mil adjectius més meravellosos. Espere poder aprendre moltes coses més sobre aquest software de la llibertat i la solidariatat tot i que no és 100% tan meravellos com jo ho descric, té alguns inconvenients però jo em quede en allò bo que la balança de la justicia pense que pesa més.
Si tots començem a utilitzar més software lliure i menys software propietari, sóm més col·laboradors, ens mola més el rotllo d'ajudar als altres de gaudir d'allò bo que tenim al nostre abast i de respectar-nos els uns amb els alatres sense aprofitar-se'n; el món rodarà molt millor del que ho està fent actualment.

No hay comentarios: