lunes, 7 de mayo de 2007

Experiències amb NTIC en l'aula d'infantil, és possible????

Després d'haver llegit algunes propostes de treball en infantil amb les NTIC pense que aquestes tres m'agradaria dur-les a terme perquè considere que tenen molt de sentit i significat per als alumnes. A més m'he donat compte que si que és possible treballar en infantil amb NTIC però clar moltes vegades el que passa és que no disposem dels materials més apropiats, de totes maneres, aquestes tres propostes he agafat les idees però respecte als materials he intentat adaptar alguna cosa per tal que ho pugen fer tots i totes en qualsevol escola.



La primera proposta és:


"JO VULL SER COM....!!!"


OBJECTIUS
  • Investigar quin era el progrma que mes veuen els infnats
  • Descobrir els valors que transmeten les sèries de dibuixos més populars entre aquests.
  • Compartir un programa d'entreteniment amb els companys i companyes de classe.
  • Observar les actituds que mostren els personatges, dels confilictes que viuen i de la manera de resoldre'ls.
  • Descobrir el llenguatge audiovisual.

MATERIALS

  • Monitor de televisió
  • Cintes gravades amb capitols de sèries d'animació
  • (si no es disposa d'aquest material en l'escola, des del meu punt de vista també es pot dur a terme el projecte ja que cadascu pot veure la sèrie en casa. Si tampoc açò es possible es poden dur imatges d'alguna revista o d'algun altre lloc per comentar els personatges

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

  • Es realitzen diferents sessions i agruparem als infants com creiem mes oportu.
  • En la primera sessió parlarem amb tots els alumnes sobre les sèries de dibuixos animats i comentarem què els passa als protagonistes, amb qui ho miren?...
  • Es decideix amb tot el grup quines series vorem i s'acorda mirar-ho tots a casa.
  • En la segona i tercera sessió comentarem quins personatges ixen, si hi ha de bons o de roins ja que en aquesta edad, els models a imitar son molt importants i hem de saber a qui volem imitar.
  • En la quarta sessió el que farem serà que els infants inventen una història amb els seus herois i heroïnes però amb unes condicions o pautes donades; com per exemple que han de dibuixar el protagonista amb situacions que ells i elles viuen cada dia.

La segona proposta és:

"TALLERS I RACONS DE FOTOGRAFIA"

OBJECTIUS

  • Descobrir que també ens podem comunicar mitjançant imatges i sons
  • Usar diferents aparells audiovisuals
  • Aprendre a observar i a produir imatges que mostren objectes i persones des de diferents punts de vista i des de diferents distàncies

MATERIALS

  • Una camera obscura amb una capsa de cartro
  • Projector de diapositives
  • Materials que deixen passar la llum i altres opacs
  • (si no es tenen projectors de diapositives es pot fer amb una llanterna i una pantalla)

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

  • En el raco de jocs amb llum es van fent ombres amb el projector de diapositives i les repassem amb ceres o colorins i es fa un mural, a més com que les ombres es fan grans o menudes depenent del projfector els infants van apreciant la distància. I a la vegada comproven que hi ha alguns materials opacs i uns altres que deixen passar la llum.
  • En el racó de la camera obscura consisteix en construir una camera obscura i poder observar al pati les imatges que es formaven dins de la camera: els companys, els arbres, l'escola,...

La tercera proposta

"FA MOLT DE TEMPS"


OBJECTIUS

  • Recordar la pròpia historia personal fent servir els propis records, els dels altres i material grafic
  • Reflexionar sobre les condicions de vida dles infnats arreu del món
  • Elaborar un llibre de l'experiència

MATERIALS

  • Fotografies personals dels infnats, des de que eren menuts fins a l'actualitat

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

  • Els infnats duen fotografies seves des del seu naixement fins ara i es parla sobre les diferències del caràcter fisic, aixi reflexionen sobre el fet de fer-se grans
  • Es va reconstruint la història personal de cadascu i es van assenyalant els costums del seu país d'origen.
  • Es tracten altres temes com, què mengen els infants quan son menuts?quan isen els cabells?,...
  • Tot el treball es recull en un mural col·lectiu i es convida als familiars a que ho vegen i escolatar les explicacions dels infants.

No hay comentarios: